Aktuali informacija apie mokinių pasiekimų vertinimą

  • Paskelbė : Eglė Karmonienė
  • Paskelbta: 2025-01-07
  • Kategorija: Svarbu!

AKTUALI INFORMACIJA APIE MOKINIŲ PASIEKIMŲ VERTINIMĄ

 

2024 m. spalio 10 d. Švietimo, mokslo ir sporto ministrė patvirtino Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo pakeitimus (galiojanti suvestinė redakcija nuo 2024-10-11).

Vadovaujantis šiuo ir kitais galiojančiais dokumentais, bus keičiamas Progimnazijos mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašas. Kol dokumentas bus parengtas, kviečiame susipažinti su aktualia informacija apie mokinių pasiekimų vertinimą.

 

Progimnazijoje ugdymo procesas 2024-2025 m.m. skirstomas pusmečiais: I pusmečio pabaiga – sausio 31 d., II pusmečio pabaiga 1–4 kl. birželio 9 d., 5–10 kl. – birželio 23 d.

Pradinio ugdymo programos (1–4 kl.) mokinių pasiekimai pusmečio ir metų pabaigoje yra vertinami įrašais: patenkinami – „slenkstinis“ („slenkst.“), „patenkinamas“ („pat.“), „pagrindinis“ („pagr.“), „aukštesnysis“ („aukšt.“), „atleista“ („atl.“), „įskaityta“ („įsk.“), o nepatenkinami – „nepatenkinamas“ („nepat.“), „neįskaityta“ („neįsk.“).

PASTABA: tvarkos aprašo keitimu atsisakyta mokinių pasiekimų įvertinimo įrašais „padarė pažangą“ („pp.“), „nepadarė pažangos“ („np.“), nes atnaujintos bendrosios programos nenumato tokio pasiekimų fiksavimo būdo.

Pagrindinio ugdymo programų (5–10 kl.) mokinių pasiekimai yra vertinami ir fiksuojami įrašu arba pažymiu: patenkinami įvertinimai – pažymiais 4–10, „įskaityta“ („įsk.“), atleista („atl.“), o nepatenkinami – pažymiais 1–3, „neįskaityta“ („neįsk.“).

Įskaityta yra vertinami šių dalykų 5-8 ir specialiosios klasių mokinių pasiekimai: dorinio ugdymo (tikybos, etikos), gyvenimo įgūdžių ir fizinio ugdymo specialiosios grupės mokinių pasiekimai. Lavinamosios klasės mokinių visų mokomųjų dalykų pasiekimai vertinami įrašais: patenkinami įvertinimai – „įskaityta“ („įsk.“), atleista („atl.“), o nepatenkinami – „neįskaityta“ („neįsk.“).

Atleista yra vertinama, kai mokinys yra atleistas nuo pamokų pagal gydytojų rekomendaciją arba jam organizuojamas mokymas namie ir vadovaujantis ugdymo planu, suderinus su tėvais, Progimnazijos direktoriaus įsakymu gali nesimokyti dailės, muzikos, technologijų ir fizinio ugdymo, taip pat, neatlikti socialinės – pilietinės veiklos.

Mokiniui, besimokančiam pagal pradinio ugdymo programą, II pusmečio mokymosi pasiekimų įvertinimas laikomas metiniu.

Jei pasibaigus ugdymo procesui skirtos užduotys suteikia mokiniui, kurio mokymosi pasiekimai mokantis pagal dalyko programą fiksuoti nepatenkinamu metiniu įvertinimu, galimybę pasiekti ne žemesnį kaip slenkstinį mokymosi pasiekimų lygį, nustatytą bendrosiose programose (toliau – papildomas darbas), tai papildomo darbo įvertinimas laikomas metiniu.

Fiksuojamas nepatenkinamas pusmečio dalyko įvertinimas tuo atveju, jei mokinys be pateisinamos priežasties nelankė Progimnazijos ir neatliko tuo laikotarpiu skirtų vertinimo užduočių (pvz., kontrolinių darbų ir kt.), nepademonstravo pasiekimų, numatytų pradinio ugdymo bendrosiose programos. Jei mokinys neatliko per pusmetį skirtų vertinimo užduočių dėl pateisintų priežasčių (pvz., ligos), fiksuojamas įrašas „atleista“ („atl.“).

Mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo programą ir atlikusiam skirtas vertinimo užduotis, pusmečio dalyko įvertinimas fiksuojamas iš visų per pusmetį gautų pažymių, skaičiuojant jų aritmetinį vidurkį ir taikant apvalinimo taisyklę.

Fiksuojamas nepatenkinamas pusmečio dalyko įvertinimas įrašu „neįskaityta“ („neįsk.“), jei mokinys be pateisinamos priežasties nelankė Progimnazijos ir iki pusmečio pabaigos neatliko skirtų vertinimo užduočių (pvz., kontrolinių darbų ir kt.), nepademonstravo pasiekimų, numatytų pagrindinio ugdymo bendrosiose programose. Jei mokinys neatliko per pusmetį skirtų vertinimo užduočių dėl pateisintų priežasčių (pvz., ligos), fiksuojamas įrašas „atleista“ („atl.“).

Privalomos vertinimo užduotys yra kontroliniai darbai ir kiti mokytojo numatyti atsiskaitomieji darbai (laboratorinis darbas, praktinis darbas, testas ir kt.). Dalyko metinis įvertinimas fiksuojamas iš I ir II pusmečių pažymių, skaičiuojant jų aritmetinį vidurkį ir taikant apvalinimo taisyklę. Mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) turi būti paaiškinama, kokie dėmenys (pvz., kontroliniai darbai, projektai ir kt.) daro įtaką pusmečio dalyko įvertinimui, kokie svertiniai koeficientai taikomi (jei taikomi) fiksuojant metinį dalyko įvertinimą.

Jei bent vieną pusmetį fiksuotas įvertinimas įrašu „neįskaityta“ („neįsk.“), tuomet dalyko ir metinis įvertinimas – „neįskaityta“ („neįsk.“). Esant nepatenkinamam metiniam įvertinimui, gali būti skiriamas papildomas darbas, kurio įvertinimas laikomas metiniu.

Keliamosios (1–3, 5–7, 9) klasės mokinys, turintis visų dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, keliamas į aukštesnę klasę.

Tuo atveju, kai Progimnazija turi įrodymų, kad keliamosios klasės mokinio mokymosi pasiekimai yra aukštesni, nei nustatyti aukštesniojo lygio mokymosi pasiekimai bendrosiose programose, mokinys (iki 14 metų tėvų (globėjų) prašymu, mokinys nuo 14 iki 18 metų savo prašymu ir turintis vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą ir mokinį ugdančių mokytojų, Progimnazijos Vaiko gerovės komisijos pritarimą) gali būti keliamas į aukštesnę klasę praleidžiant klasę ir baigti ugdymo programą sparčiau.

Mokinio, turinčio kai kurių dalykų nepatenkinamus metinius (papildomo darbo, jei buvo skirtas) įvertinimus, neatliktą socialinę – pilietinę veiklą, kėlimo į aukštesnę klasę, palikimo kartoti ugdymo programos ar papildomo darbo skyrimo klausimus svarsto mokinį ugdę mokytojai, kiti ugdymo procese dalyvavę asmenys.

Baigiamosios (4, 8, 10) klasės mokinys, turintis patenkinamus visų atitinkamos ugdymo programos dalykų metinius įvertinimus, o pagrindiniame ugdyme ir atlikęs socialinę – pilietinę veiklą, į aukštesnę klasę nekeliamas, jis laikomas baigusiu atitinkamą ugdymo programą.

Pradinio ugdymo programos baigiamosios klasės (4 kl.) mokinys, turintis bent vieno dalyko nepatenkinamą metinį (po papildomo darbo, jei buvo skirtas) įvertinimą ir (ar) nedalyvavęs be pateisintos priežasties lietuvių kalbos ir literatūros (skaitymo) ir matematikos nacionaliniuose mokinių pasiekimų patikrinimuose arba bent viename iš jų, paliekamas kartoti pradinio ugdymo programos 4 klasėje.

Pagrindinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys (8, 10), turintis bent vieno dalyko nepatenkinamą metinį (po papildomo darbo, jei buvo skirtas) įvertinimą, paliekamas kartoti ugdymo programos pagrindinio ugdymo programos baigiamojoje klasėje. Asmuo, nenorintis kartoti visų tos klasės ugdymo programos dalykų programos, gali Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytomis mokymosi formomis ir mokymo proceso organizavimo būdais mokytis tų ugdymo programos atskirų dalykų, kurių metinis įvertinimas nepatenkinamas ir atsiskaityti.

Jei mokinys kartoja visą mokslo metų ugdymo programą antrus metus, jo turimi tos klasės (mokslo metų) dalykų metiniai įvertinimai laikomi negaliojančiais.

Daugiau informacijos Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos apraše:

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.253802/asr

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos