Fenomenais grįstas ugdymas – šiltnamio fenomenas – ketvirtokų gamtamokslinis projektas „Žalia stotelė“

Mūsų progimnazijos ketvirtokai „nėrė“ į fenomenais grįstą ugdymą. Kas tai? Tai metodas, kuris skatina pažvelgti į gamtos reiškinį, socialines ar istorines aplinkybes kitaip. Kitaip reiškia pasinerti į temą giliau, mokytis kelti hipotezes, ieškoti įrodymų, argumentų, vertinti faktus. Fenomenais grįsto ugdymo esmė – intriguojantys ir provokuojantys klausimai. Tai efektyviausias būdas įgyti žinių per asmeninį patyrimą, tyrinėjama tema pasidomėti plačiau. Tad minėdami Pasaulinę Žemės dieną, nuo kovo 20-osios, 4a ir 4b klasių mokiniai tapo tikrais daržo tyrinėtojais, įsitraukė į fenomenų tyrinėjimą ir vykdo gamtamokslinį projektą „Žalia stotelė“.

·         Pirmiausia ketvirtokai domėjosi ir sužinojo, kad vaistiniai, prieskoniniai augalai – svarbi Lietuvos botaninės įvairovės dalis, o mūsų šalyje auga maždaug 800 rūšių vaistinių augalų, iš jų apie 50 rūšių – prieskoniniai.

·         Per gamtos mokslų pamokas susipažino su įvairiomis sėklomis, mokėsi  atpažinti dažniausiai sutinkamas vaistažoles, diskutavo ir planavo projekto etapus.

·         Susipažino su vaistinių ir prieskoninių augalų auginimo ir dauginimo būdais, naudingomis savybėmis.

·         Tyrinėjo auginimo etapus nuo sėklos iki derliaus – ką ir kaip sodinti, kodėl svarbu augalus laistyti, kaip dažnai tai daryti ir kokių sąlygų reikia, kad augalai augtų sveiki ir stiprūs.

·         Klasėje kruopščiai sėjo vaistinius augalus, gėles, prieskonines žoleles į indelius ir paruošė korteles su jų pavadinimais.

·         Klasėje ant palangės išdygę, išpikuoti ir paaugę augalai bus pasodinti ir toliau auginami progimnazijoje šiltnamyje.

 

Smalsu, kaip sekasi ketvirtokams? Laukite tęsinio!

Autorius:
Ina Murašova, Dalia Krūminienė

Nuotraukos:
Ina Murašova, Dalia Krūminienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos